Dagens nej-tack

Igår var jag och hälsade på hemma hos familjen och då hör det självklart till att man gosar och myser med syskonen. Bland annat hade jag kram- och pusskalas med Lillasyster som för övrigt gav mig den bästa halvtimmen på min vecka - då hon dansade disco till Hitz for Kidz-dvd:n! På eftermiddagen idag fick jag ett sms från min mamma, innehållet var ungefär "Lillasyster är jättesjuk i vinterkräksjukan". 

Det är väldigt synd om Lillasyster, det får man inte glömma! Men för min del är det väl bara att börja vänta på att insjukna. Sambon är livrädd för kräksjukor, så jag vågar inte yttra någonting om min troliga smitta. Hur lång inkubationstid kan det vara? Jag gissar på att jag börjar kräkas imorgon kväll...

Kommentarer
Postat av: Elin i Björken

Du behöver inte alls bli sjuk. Grabbarna har hela julledigheten hållt sig för sig själva och till och med sovit i eget sovrum, så jag tror att de har stora möjligheter att hålla sig friska. Ät C-vitamin och var ute i friska luften så ordnar det sig.

2009-01-05 @ 06:19:03
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Elin i Björken

Själv tror jag att jag kan klara mig. Jag har spritat händerna så de är som sandpapper...

2009-01-05 @ 06:19:53
URL: http://stenkastet.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jo, men det är väl luftburet?

2009-01-05 @ 08:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar