Flask-attack

När jag och Lillkillen åkte buss hem från stan igår eftermiddag hände något lite ovanligt. Från en buske intill vägen flög två tvålitersflaskor i plast (fyllda med vatten) mot sidan av bussen. "Någon kastade flaskor mot bussen!" skrek en kille några säten bakom mig, annars hände ingenting egentligen. Men jag har ändå funderat lite på det där...

 

Av allt man kan kasta mot en buss, varför kastar man två plastflaskor?

 

Varför gör man sig besväret att fylla på två flaskor med vatten, gömma sig i en buske och sedan vänta på att en buss kör förbi för att kunna kasta flaskorna?

 

Vad tror man egentligen ska hända?

 

Eller... var flaskorna fyllda med någon typ av livsfarlig vätska och vi har egentligen en otrolig tur som fortfarande lever?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Nåt ska man ju roa sig med!



Och ja, men jag brukar ju inte koka saft varje lördag. Det var faktiskt första gången i mitt liv till och med!

Men inte sista... :D

2009-10-04 @ 12:24:01
URL: http://telepatetisk.blogg.se/
Postat av: Amanda i Ghettot

Mimmi: Hej! :D Men att göra det EN gång är stort för mig!

2009-10-04 @ 20:31:56
URL: http://amandasghetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar