*host*Idioter*host*

När jag precis hade flyttat hemifrån fick jag en otrolig påringning av alla möjliga sorters telefonförsäljare. Oftast var det inga problem att säga nej, men vissa företag har sådana metoder att man på något sätt säger ja även om man tror att man säger nej. Och så gick det till när jag plötsligt abonnerade på några mysko hälsokostpiller. Jag gjorde allt jag kunde för att bli av med skiten men det var inte det lättaste. Ingen svarade på deras telefonnummer och det fanns ingen mailadress. Företaget verkade byta namn med jämna mellanrum och högkvarteret låg utomlands. När man googlade kunde man se att det fanns många andra som hade liknande problem som jag.

 

Det slutade med att jag skickade ett brev till någon adress i Holland, men inget hände såklart, jag fick fortfarande piller jag aldrig skulle drömma om att stoppa i mig. Men då hände det otroliga - plötsligt svarade någon på deras kundtjänst. Och abonnemanget sades upp! Inga mer piller! Egentligen borde man väl anmäla dem någonstans för att få tillbaka de pengar det har kostat mig. Men hela grejen känns lite överspelad och jag vill helst inte ha något att göra med dem.

 

För en kvart sedan ringde telefonen och det var... Ta da, samma pillerföretag som jag lyckats bli av med! "Skulle du vilja vara intresserad av att bla bla bla..." sa försäljaren. Jag hörde inte mer för jag slängde på luren innan jag hann säga ett pip som de skulle kunna tolka som att jag hoppade på. Ha! Det är för övrigt min nya strategi när det gäller telefonförsäljare - lägg bara på luren innan det hinner bli jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

 

Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

 


follow me on Twitter

 


According to Jennie
Att vara Charlie Schulmans pappa
Amys blogg
Bloggkommentatorerna
By Jo with love
Camillas lockar
Dialoggen.se
Finnjonna
Fotbollsfrun
Fraidi
Hedgehog in a storm
Husmorsorna
Karolina Lassbo
Kylskåpsmorsorna
Linda K
Lindas [B]loggbok
Linda Skugge
Populärkulturjunkien
Prinsessans dagbok
Saker som händer
Salt & Peppar
Sporty Spice
Stenkastet
Studentliv
Telepatetisk
Vimmelmamman

 

 

Bloggparaden

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se

 

 

Allmänt

 

Personligt bloggar